Kristiina Härkönen

Olen 45-vuotias kolmen teini-ikäisen pojan äiti. Koulutukseltani olen diplomi-insinööri ja työskentelen kestävän kehityksen johtajana IT-alan asiantuntijayrityksessä. Sekä työssä että vapaa-ajalla sydäntäni lähellä ovat ympäristöasiat ja kestävän, tasa-arvoisen ja kaikista ihmisistä huolen pitävän yhteiskunnan rakentaminen.

Olen syntynyt ja asunut suurimman osan elämästäni Suoramalla ja lapsesta saakka kasvattanut vahvat juuret kangasalalaiseen harjumaisemaan.

Kangasala on luontoarvoiltaan upea kaupunki, jolla on kiehtova, arvokas historia. Täällä on parhaimmillaan mahdollista asua pienen kävely- tai pyöräilymatkan päässä palveluista, hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella, yhteisöllisessä, rauhallisessa miljöössä, josta on helppo pääsy metsäpolulle, järven rantaan tai maaseudulle, peltomaiseman keskelle. Tällaista Kangasalaa haluan olla mukana rakentamassa.

Haluan myös olla osaltani vaikuttamassa siihen, että kaupunkia ja palveluita suunnitellaan ihmisten ehdoilla ja että ympäristömme säilytetään hyvinvoivana ja monimuotoisena tuleville sukupolville. Tärkeää on myös huolenpito kaikista ihmisistä eri elämänvaiheissa ja elämäntilanteissa.

Olen ollut aiemmin mukana kuntapolitiikassa Tampereella 2000-2008 ja Kangasalla 2008-2012. Tänä aikana ehdin toimia kummassakin kunnassa varavaltuutettuna, sekä monissa eri luottamustoimissa. Tämän jälkeen työ- ja perhekiireet ovat vieneet aikani, mutta nyt, lasten kasvettua, pystyn taas keskittymään yhteisten asioiden edistämiseen.

Rakkain harrastukseni on luonnossa liikkuminen joko koiran kanssa tai hevosen selässä. Kirkkoharjun polut ovat tulleet tutuiksi jo lapsesta lähtien. Luonnon seuraaminen vuodenaikojen vaihtuessa on minulle jatkuvan ilon ja innostuksen lähde.

Takaisin valtuustoryhmään