Sina Isokallio

Olen Sina Isokallio, 33-vuotias kaupunginvaltuutettu Kangasalta, Ruutanasta. Perheeseeni kuuluu aviomies ja kaksi alle kouluikäistä tytärtä.

Koulutukseltani olen sosionomi (YAMK) ja työskentelen sosiaali- ja terveysalan asiantuntijaorganisaatiossa nuorten palveluvastaavana asiakastyön ohella.

Valtuutetut päättävät kuntalaisten hyvinvointia koskevista asioista, kuten esimerkiksi terveyspalveluista, varhaiskasvatuksesta ja koulutuksesta, vapaa-ajan palveluista sekä kaavoituksesta. Ennaltaehkäisyyn panostaminen onkin tärkeää – poikkileikaten koko kunnan palvelut. Mitä varhaisemmassa vaiheessa päästään kiinni eteen tuleviin ongelmiin, sen pienempi on hintalappu ja negatiiviset vaikutukset. Lasten ja nuorten hyvinvointiin panostaminen on tärkeää, sillä he ovat tämän maan tulevaisuus. Meillä ei ole varaa hukata yhtäkään lasta kiusaamisen, päihteiden tai liian myöhäisen avun saamisen vuoksi. Tämä vaatii yhteistyötä eri toimijoiden kesken ja kaupunki on sen mahdollistajana tärkeässä roolissa.

Vapaa-ajallani nautin liikkumisesta luonnossa. Meillä on Kangasalla upeat harjumaisemat, monimuotoinen ja puhdas luonto, jota täytyy varjella. Olen mukana yhdistystoiminnassa ja toimin Kangasalan Vihreät ry:n puheenjohtajana ja kuulun Kangasalan Luonnonsuojeluliiton hallitukseen. Luonnonsuojelu sekä sen monimuotoisuuden säilyttäminen ja ilmastotyö ovat asioita, joita edistän sekä päätöksenteossa että vapaa-ajallani. Kunnat ovat merkittävässä asemassa luonnonsuojelutyössä.

Minusta saat yhteistyötä tekevän ja asioihin perehtyvän kaupunginvaltuutetun. Haluan, että päätöksenteossa huomioidaan kestävän kehityksen näkökulma ja se tehdään tutkitun tiedon pohjalta. Tavoitteenani on edistää päätöksenteon läpinäkyvyyttä, luonnonsuojeluasioita sekä kuntalaisten hyvinvointia.

Takaisin valtuustoryhmään